tiistai 22. syyskuuta 2015

Tehtävä

1) Mikä tapahtuma järjestetään 8-16.5.2016 Kiinassa, mikä on tapahtuman tarkoitus?
- Visit Finland workshop / China, järjestää seminaarin ja workshopin viidessä Kiinan kaupungissa.

2) Minkä niminen on Visit Finlandin julkaisema asiakaslehti ja kuinka usein se ilmestyy? 
- Matkailusilmä joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

3) Visit Finlandilla on edustajia/edustajaverkosto ulkomailla, missä? 
- Iso-Britanniassa, Japanissa, Kiinassa, Italiassa, Ranskassa, Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa, Beneluxilla, USAssa, Venäjällä ja Ukrainassa.

4) Mitkä ovat Visit Finlandin ydintehtävät? 
- Matkailullisen Suomi-kuvan kehittäminen maailmalla, markkinatiedon hankita ja analysointi matkailuelinkeinon tarpeisiin, laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen edistäminen, toimintamallit ja resurssit.

5) Mitkä ovat Visit Finlandin sosiaalisen median kanavat ja mikä on kanavien tavoite? 
- Facebook, Instagram, Twitter, Weibo, VK, Flickr, Pinterest ja Youtube. Tavoitteena on avoittaa kohderyhmä modernit humanistit verkon päämarkkinoilla, kasvattaen Suomen tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana. Inspiroida potentiaalinen matkailija laadukkaalla, harkitulla ja massasta poikkeavalla sisällöllä niin että se leviää mahdollisimman laajasti. Ohjata uusia, potentiaalisia matkailijoita VisitFinland.comiin. Yhteisöllistää ja sitouttaa Suomeen jo rakastuneet jotta he tulisivat maahamme myös uudestaan. Löytää uutta inspiraatiota ja luoda keskusteluja erilaisten uusien tahojen ja ryhmien kesken, esim. matkabloggarit. Ideoiden ja mahdollisten korjaustarpeiden kerääminen matkailun tuotekehitykseen.

6) Mikä on visitfinland.com –sivusto? 
- Tarkoitettu Suomessa vieraileville ulkomaalaisille, julkaistaan yhdeksällä eri kielellä. Esittelee matkailu mahdollisuuksia Suomessa.

7) Visit Finland auttaa yrityksiä kansainvälistymisessä. Millä tavalla / mitkä ovat Visit Finlandin kansainvälistymispalvelut? 
- Ovat luoneet kansainvälistymisoppaan.

8) Millä tavalla Visit Finland kasvattaa Suomen tunnettuutta maailmalla? 


9) Visit Finland tuo vuosittain Suomeen noin 200 toimittajaa ja bloggaajaa tutustumaan maamme eri 
alueisiin, kohteisiin ja markkinointiteemoihin. Mitkä ovat Visit Finlandin vuoden 2015 imagomediamatkat? 
- Nordic Bloggers Experience, Lapp Dance, Sibelius 150, White Nights ja The land of 188 lakes.

10) Suomi pyrkii houkuttelemaan matkailijoita ulkomailta erilaisin kampanjoin. Millaista mielikuvaa Suomi pyrkii luomaan itsestään / millaisia matkailijoita pyritään houkuttelemaan Suomeen seuraavista maista; Japani, Kiina, Saksa, UK (IsoBritannia), Italia ja Ranska sekä Venäjä? 


11) Tutki VisitFinlandin strategiaa 2015-2018. Mitkä ovat strategian tavoitteet? 
-  Matkailutulojen kasvu on ensisijainen tavoite. Matkailusta saatavat kokonaistulot 16 miljardia euroa ja ulkomailta saatavat matkailutulot 5 miljardia euroa (v. 2018). Lisääntynyt Suomen tunnettuus houkuttelevana matkailumaana valitussa kohderyhmässä valituilla markkinoilla. Paras asiantuntemus. Vahva imago Suomessa ja valituilla markkinoilla ulkomailla. Matkailun elinkeinopoliittisen aseman vahvistaminen. PK-yritysten kansainvälistyminen. Verkottuminen. Alueellisen yhteistyön tehostuminen

12) Visit Finland tuo vuosittain yhteistyössä Suomen matkailuelinkeinon kanssa lähes 500 ulkomaista matkanjärjestäjää, incoming-toimistoa tai kongressi- ja yritystapahtumajärjestäjää Suomeen. Matkojen tavoitteena on tuotannon monipuolistaminen, viipymän pidentäminen ja Suomi-tuntemuksen lisääminen. Mitä on hyvä ottaa huomioon näiden matkojen suunnittelussa? 
-

13) Kuinka monta työpaikkaa matkailualalle odotetaan syntyvän Suomessa vuoteen 2025 mennessä?
-

14) Tutki Tutkimus ja tilastot –osiota. Mistä maasta yöpymiset Suomessa lisääntyivät ja mistä maasta vähenivät eniten tammi-heinäkuussa 2015 verrattuna tammiheinäkuuhun 2014? 
- Eniten lisääntyivät Kiinasta ja vähiten Venäjältä.

15) Mitkä ovat VisitFinlandin markkinointiteemat ja aluejako? Kerro markkinointiteemoista lyhyesti.
-

16) Mikä on ITB Berlin? 
- Maailman johtava matkailualan tapahtuma.

17 http://imagebank.visitfinland.com/?sid=1F26626335DB19F13C4F&fo=1405 -sivulta löydät videoita. Katso kolme haluamaasi videota ja valitse mielestäsi paras ja perustele valintasi.
-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti