torstai 11. tammikuuta 2018

Kuulumisia Aulangolta

Viikot on mennyt hurjan nopeasti ja nyt mennäänkin jo toiseksi viimeistä viikkoa työssäoppimista Aulangon hotellilla. Tänään olis jo eessä näyttö. Oon tykännyt paljon työpaikasta ja työkavereista, vaikka välillä onkin vähän raskasta, sillä ei oikeen oo vapaapäiviä, kun on kaksi työpaikkaa. Oon kuitenkin tosi iloinen että palaan Aulangolle vielä huhtikuussa tekemään markkinointiviestinnän työssäopin ja jatkan siitä sitten ihan palkalliseen kesätyöhön!:)

Viikosta 2 alkaen oon ollut respassa tekemässä ulos- ja sisäänkirjautumisia ja muuten palvellut asiakkaita paljon. Ennen joulua olikin tosi hiljaista, niin kerkesin hyvin opetella asioita.

Viikot 3 ja 4 olivatkin kiireistä aikaa, sillä oli joulu ja uusivuosi. Paljon lapsiperheitä lomailemassa, jotka ovatkin mielestäni vaikein kohderyhmä, koska heillä on usein paljon erilaisia erikoistoiveita, kun taas kokousvieraat ovat tosi helppoja :) Näiden viikkojen aikana huomasin, millaista hotellissa on oikeasti ruuhkaisaan aikaan, kun asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista, eikä oikeen tiiä ketä palvelis ensin.

Tällä hetkellä hotellissa vierailee paljon venäläisiä ja muita ulkomaalaisia, joten enkkua oon saanut käyttää päivittäin. Välillä venäläisten kanssa on hankalaa, koska he eivät usein osaa englantia ollenkaan.

Sisään- ja uloskirjaamisen lisäks oon vastaillut puhelimeen, ja rohkeudesta siihen oonkin saanut paljon kehuja työkavereilta. Vastaan myös sähköposteihin, teen avainkortteja, lasken kassaa, teen siivous - ja minibaarilistat sekä nyt olen opetellut myös nimilistojen tekemistä. Ensi viikolla pääsen vielä ravintolan puolelle valmistamaan aamiaista ja yhden yövuoronkin teen. Työkaverit ovat opettaneet mulle paljon "extraa", mitä normaalisti ei harjoittelijoille opeteta, sillä kesää varten tarvii osata aika paljon.

Kuvia ei oo tullut ollenkaan otettua, kun ei siellä oikeen pysty. Myös bloggaus on jäänyt paljon vähemmälle, kun aikasemmissa topeissa koska ei oo kerennyt olemaan koneella :/

1 kommentti:

  1. Monipuolisia vastaanottovirkailijan työtehtäviä olet tehnyt ja päässyt kokemaan kiireenkin :) Tsemppiä näyttöön!

    VastaaPoista