tiistai 6. lokakuuta 2015

Blogitehtävä: kattauskilpailu

Suunnitelma 

Miten suunnittelu onnistui?
- Suunnittelu sujui hyvin vaikka en ollutkaan siinä mukana mutta muut ryhmästäni ottivat kuvia.

Mikä oli oma panoksesi suunnittelussa? Olisiko jotain pitänyt tehdä toisin?
- En ollut mukana suunnittelussa koska en ollut suunnittelupäivänä koulussa mutta katsoin kuvia Pinterestistä.

Missä ja miten suunnittelu tapahtui? (mitä välineitä käytit suunnitteluun)
- Suunnittelu tapahtui koulussa ja Prismassa. Välineenä käytettiin myös puhelimesta Pinterestiä.

Miten suunnitelma toteutui? Muokkautuiko se matkalla vai mitä tapahtui?
- Suunnitelma sujui hyvin ainakin Prismassa eikä haitannut vaikka sitä ei oltu paljoa suunniteltukkaan etukäteen.

Yritysyhteistyö

Miten kuvailisit omaa rooliasi projektissa? Olitko asiakaspalvelija vai palveluntuottaja vai itse yrittäjä?
- Mielestäni roolini projektissa oli palveluntuottaja enemmän kuin asiakaspalvelija koska laitoin kattausta esille ja hain tarvikkeita hyllyistä.

Mitä opit yritysyhteistyöstä?
- Opin ainakin kattamaan ihan oikeasti sillä aiemmin olimme vain piirtäneet kattauksia.

Mitä etua tai tai/ja hyötyä arvelet Prisman saaneen itselleen?
- Ainakin kattauskilpailu mainosti Prisman myynnissä olevia astioita ja ihmiset saivat ideoita millaisia kattauksia voisivat tehdä

Mitä etua kilpailusta oli oppilaitokselle?
- Oppilaitokselle etua oli se että ihmiset kuulivat koulustamme ja alastamme joka toi meille julkisuutta ja saivat varmasti koulustamme hyvän kuvan.

Vuorovaikutus ja ryhmätyö

Mikä oli oma roolisi ryhmässä?
- Laitoin kattausta esille ja hain hyllyistä tavaroita yhdessä muiden kanssa.

Oliko ryhmätyöskentelynne tasa-arvoista vai tekikö joku enemmän kuin muut?
- Mielestäni työmme oli tasa-arvoista ja kaikki tekivät yhtä paljon työtä kattauksen eteen.

Mitä parannettavaa ryhmänne työskentelyssä oli?
- Ei oikein ollut muuta parannettavaa kuin että olisimme voineet suunnitella kattausta etukäteen enemmän ja ehkä olisimme voineet keskustella että kuka tekee mitäkin.

Otitko muut huomioon? Miten?
- Kysymällä onko laittamani astiat ja koristeet muiden mielestä hyvin ja kuuntelemalla heidän ideoita.

Miten ja mitä kanavia pitkin vuorovaikutus toimi?
- Keskustelimme asiasta koulussa ja myös viestittelimme puhelimen kautta.

Asiakaspalvelu

Miten oma toimintasi tuki asiakaspalvelutoimintaa?
- Asiakaspalvelutoimitaa tuki se että käyttäydyin asiallisesti ja olin pukeutunut siististi. Myös hymyily ja asiakkaiden tervehtiminen tukee asiakaspalvelutoimintaa

Toimitko asiakaslähtöisesti ja asiallisesti asiakkaat huomioiden ja heitä kunnioittaen?
-  Mielestäni toimin sillä ryhmämme oli sopinut tietyt vaatteet ja niin kaikki olivatkin pukeutuneet.

Kuka oli asiakas tässä projektissa?
- Prisman asiakkaat.

Millainen oli asiakaspalvelijan roolisi?
- Olisin halunnut olla enemmän asiakaspalvelussa sillä en palvellut asiakkaita melkein ollenkaan koska tein vain kattauksia.

Viestintä

Millaisia viestinnän välineitä käytitte?
- Viestinnän välineinä käytimme vain suullista viestintää ja puhelimella WhatsAppin kautta viestittelyä.

Keiden välillä viestintää tapahtui?
- Viestintä tapahtui meidän ryhmän, muiden ryhmien ja opettajan välillä.

Onnistuiko viestintä suunnitellusti?
- Mielestäni viestintä onnistui ihan suunnitellusti.

Oliko viestintämateriaalia riittävästi ja oliko se asianmukaista ja projektia tukevaa?
- Viestintämateriaalia oli riittävästi ja se oli asianmukaista ja projektia tukevaa.

Oliko ohjeistusta riittävästi ja miten se toimi?
- Mielestäni Prisman henkilökunta olisi voinut ohjeistaa meitä enemmän ja ottaa selvää kilpailustamme koska vaikutti siltä että he eivät itsekkään oikein tienneet mitä olisi pitänyt tehdä.

Mitä tekisit toisin?
-Olisin halunnut olla enemmän mukana asiakaspalvelussa ja kattauskilpailun suunnittelussa.

Reflektio

Miten projekti kokonaisuutena onnistui?
- Projekti onnistui hyvin vaikka alussa olikin vähän ongelmia ja suunnitelmat muuttuivat.

Miten ryhmäsi onnistui?
- Ryhmäni onnistui paremmin kuin luulin ja kattauksesta tuli tosi hieno ja se voittikin.

Mitä tekisit toisin?
-Olisin halunnut olla enemmän mukana suunnittelussa ja aktiivisempi asiakaspalvelussa.

Mitä hyvää ja huonoa?
- Hyvää oli se että kattaukset onnituivat mielestäni kaikilla hyvin ja projektia oli kiva tehdä. Paljoa ei ollut huonoa mutta ainakin Prisman pöydät olivat vähän liian pienet kattauksiin.

Mitä taitoja opit?
- Opin kattamaan paljon paremmin kun ennen olemme harjoitelleet vaan monisteiden avulla. Yhteistyö taitoni paranivat myös ja tietenkin asiakaspalvelua oppii aina tämän kaltaisissa tehtävissä.

Mitä olisit kaivannut lisää?
- En oikeastaan mitään.

Meidän kattaus.

2. ryhmän kattaus.

3. ryhmän kattaus


2 kommenttia:

  1. Täydennä vähän. Olet vastannut melko lyhyesti eli lisää pohdintaa ja täytä tyhjät kohdat. Yritysyhteistyö = yhteistyö yrityksen ja esim. koulumme välillä. Mitä opit siitä, että käymme muuallakin kuin luokassa tekemässä töitä? Vuorovaikutuskanava = some, wa, kasvokkain tapahtuva jne. eli miten ryhmänne viesti keskenään? Runko todella hyvä, mutta lisää vielä pohdintaa. Ps. olemme treenanneet kattamista ja tarjoilua luokassa ihan harjoituksina ja tehneet sitä oikeasti, mutta oletko ehkä ollut silloin pois? Hätä ei ole tämän näköinen, pääset tekemään sitä vielä lisää tammikuussa =) - Tiina-

    VastaaPoista